7. Nagyvázsony - Városlőd

beszámoló | képek | szállás

Útvonal leírás: (bejárás: 2012. augusztus 28., igazolófüzet szerinti ellentétes irányban)

Városlőd-Kislőd vá. - Úrkút 7.8 km
Úrkút - Kab-hegyi erdészház 4.0 km
Kab-hegyi erdészház - Nagyvázsony 10.3 km
Összesen: 22.1 km

A Városlőd-Kislőd vasútállomáson történt pecsételés után induljunk el a műúton - az állomástól induló jelzések nyomán, - délnyugati irányban. Pár száz méter után balra kell fordulnunk, majd át kell haladni a vasúti sínpár alatti aluljárón. Az aluljáró után nem sokkal - a jelzéseket követve, - egy murvás erdei útra térünk le. Elhaladva a település utolsó házai mellett, a Csalános-völgybe érünk. Az út két oldalán végig fák sorakoznak. Durván 3,5 kilométert kanyargunk a völgyben, aztán egy tisztáshoz érve el kell hagynunk az eddig járt utat. Egy földút ágazik le jobbra, amelyen tovább visznek a jelzések. A murvás utat elhagyva a sík terepet is magunk mögött hagyjuk. A következő szakasz elején enyhébb, majd egy részen a vége felé meredekebb emelkedőn haladunk. Másfél kilométer után egy vadkerítéshez érünk. Átjutni rajta telepített létrán tudunk, ha nincs nyitva a kapu. A kerítésen belül frissen telepített facsemeték között kialakított ösvényen lépdelünk. Az alig több mint másfél méteres kis fák fölött előtűnik Úrkút templomának tornya. A fatelepítés véghez érve újra kerítést kell mászni, majd pár száz méter után elérünk a falu határában lévő Csárda-hegyi őskarszthoz. Onnan már nincs messze a Kéktúra vendéglő ahol a pecsételés mellett, finomakat ehetünk, ihatunk.

Tovább indulva a vendéglőtől, a Rákóczi utcán kelet felé haladunk. Az utolsó házakhoz érve jobbra letérünk az aszfaltról és földúton folytatjuk az utat. Balról erdő, jobbról szántóföldek szegélyezik a keréknyomokat. Az elágazóknál figyeljünk, hiányosak a jelzések. Egy kilométert haladva egy újabb kerítéshez érünk. Ezt a kerítést is friss telepítésű facsemeték védelmére emelték. Ahogy átjutottunk az elzárt területen, jobbra fordulnak a jelzések és pár száz métert kanyarogva az erdőben aszfalt úthoz érünk. Ezen haladunk egy rövid szakaszon majd egy hosszú dél felé vezető nyiladékba térünk le róla. Menet közben friss irtás nyomokat láthatunk. A nyiladék végéhez érve - egy derékszögű jobbos kanyar után - ismét rátérünk az előbb elhagyott műútra. Ahogy haladunk előre, úgy lesz egyre meredekebb az aszfaltcsík alattunk. Az egyenes szakasz végén áll egy vadászház, és vele szemben egy garázsszerű építmény. E mellet van egy fára erősítve a kis fehér-kék dobozka, amiben az igazoló pecsét található.

A megálló után már nem kell sokat menni, hogy felérjünk a Kab-hegy tetejére. Ez a rövid szakasz azonban elég meredek ahhoz, hogy a csúcson is megálljunk egy kicsit pihenni, és megcsodálni az elénk táruló látványt. Valaha az adótornyok előtt állt egy kilátó is, azonban már csak a beton talapzatát találhatjuk a helyszínen. A lefelé vezető utat keleti irányban mutatják a jelölések. Meredek lejtőn kezdjük az ereszkedést, és fárasztó kezdés után néhány száz métert haladva enyhül a lejtés. Közel egyenes szakaszokból áll az ereszkedő út, két balos, majd egy jobbos kanyar után egy dél dél-keleti irányú hosszú nyiladékba érünk. Több mint négy kilométert haladunk benne, aztán kiérünk egy hatalmas rétre. Az erdei út itt viszonylag jól kitaposott ösvénnyé alakul át. Egy enyhe domb vár csak ránk már, aminek a tetejéről jól látszik a magunk mögött hagyott Kab-hegy, és a még előttünk álló Nagyvázsony. Ahogy közeledünk célunk felé érintünk pár szántóföldet is. Az ösvényen kiérünk egy műútra, amin be is érkezünk a településre. Néhány lakóház mellett elhaladva a Kinizsi vár tövéhez érkezünk, ahol a pecsételéssel befejezettnek is tekinthetjük a Kéktúra 7. szakaszát.