2012. szeptember 9.

OKT II., 1. nap: Badacsonytördemic - Szentbékkálla

2012. augusztus 26., vasárnap
Badacsonytördemic - Szentbékkálla

Reggel indultunk kocsival Badacsonytördemicre négyesben: Zsu, Mimi, Dzseko, és jómagam. Mimi gyerekkori jó barátom, Dzseko pedig a párja. Ők voltak akik rábeszéltek bennünket a túrára. Az eddig átéltek után azt kell mondjam nagyon örülök, hogy így tettek..

Rövid készülődés után neki is vágtunk a szakasznak. Sok kilométer és sok szintemelkedő várt ránk, nem tétlenkedhettünk hát.. Néhány száz méter után el is kezdett enyhén emelkedni az aszfalt alattunk. Egészen addig míg el nem értük a Bujdosók lépcsőjét. Lehet, hogy kellemesebb lett volna az emelkedőn haladni tovább, de a túraútvonal, arra vezetett. Végig föl, mind a 464 lépcsőfokon.. Mikor felértünk tartottunk egy kis pihenőt, mert - bár nem voltunk nagy csomagokkal - bemelegítésnek kicsit erős volt. A pihenés után meg sem álltunk egészen a Kisfaludy-kilátóig. Ez volt a napi első célpontunk. Az időjárás nem volt épp kegyes hozzánk aznap - erős szél fújt végig, - ezért nem is mentünk fel mindnyájan. A kilátó tetején még rosszabb volt a helyzet. Nem is a tériszonyommal kellett küzdenem hanem a viharos erejű széllel. De hogy ne csak panasz legyen íme egy kép a csodás kilátásról:

A képen egyébként jól látszik útvonalunk következő két állomása: előtérben a Gulács, mögötte pedig a Csobánc.

A Badacsonyt a Kőkapun keresztül hagytuk el észak felé, tovább haladva az előzőleg megcsodált Gulács felé. Utunk közben szinte végig szőlők közt haladtunk. Itt-ott már finom érett volt, tudtunk kicsit csemegézni. A csúcsot nem kellett meghódítani, oda másik jelölés vezetett, ezért hamar túljutottunk rajta. Túloldalán ott várt ránk az első nagyobb pihenőhelyünk, illetve az aznapi első pecsételőhely.

Rövid séta volt csak és be is értünk Káptalantótiba. Rögtön be is tértünk a kocsmába, ahol kellett bélyegeznünk. Egy finom hosszúlépés elfogyasztása és egy kis pihenés után folytattuk utunkat Szentbékkálla irányába. Előtte azonban fel kellett kapaszkodnunk a Csobáncra. A csúcsra itt sem kellett felmenni, oda csupán egy leágazó jelzés vezetett. Azonban tartottunk egy rövid pihenőt, míg Dzseko felment megnézni Csobánc várának romjait. A pihenőnél találkoztunk egy nagyobb csoporttal. Egy nagy családnak tűntek unokától nagyszülőig..

Utunk kétharmadán már túl voltunk, de látványosságok még ezután is akadtak bőven. A legjelentősebb talán a Kőtengernek nevezett képződmény. Egy hatalmas rét különböző formájú és méretű kövekkel, melyek a vulkanikus tevékenység következtében alakultak ki. Ökölnyi kavicsoktól hatalmas ház méretű kövekig mindenféle méret megtalálható ott. Egyik ilyen nagyobb kőben kipróbáltuk milyen a fekvés, arra az esetre ha ott kellene éjszakázni. Zsuval begyűjtöttünk ott egy újabb geoládát, majd indultunk tovább Szentbékkállára. A település közvetlen határában található a Velétei palotarom, ami mellett elhaladt az útvonalunk. Egy XIV. században, gótikus stílusban épült palota romjai ezek, amit a veszprémi püspök építtetett. Beérve a faluba szomorúan vettük tudomásul, hogy a pecsételőhelyül szolgáló kocsma zárva volt. Azonban a zajra amit a pecsét keresése közben keltettünk kijött a tulajdonos egy hátsó épületből, akitől megkaptuk az igazolásra szolgáló eszközt. Egyébként a tapasztalataink alapján a környező falvakban az a megszokás, hogy a boltok és kocsmák délután egytől ötig zárva vannak.

Pecsételés után továbbálltunk a buszmegállóba, ahonnan Badacsonytördemicre kellett visszajutnunk. A buszra várva ismét összefutottunk csobánci barátainkkal, akik - mint megtudtuk - szintén kéktúrások, de nem pecsételnek, csak járják az útvonalat..

Visszatérve Badacsonytördemicre összeszedtük az autót, és továbbálltunk Nagyvázsonyra, ahol az éjszakát töltöttük. Nagyon jó hely, lehet sátrazni, az épületben pedig van egy nagy terem, ahol szivacsokon lehet aludni. Egy nemrég felújított vizesblokk, és egy teljesen felszerelt konyha is tartozik hozzá. Rögtön első nap ki is próbáltuk a konyhát. Jól esett a meleg vacsora. Az este folyamán betértünk a közeli kocsmába, ahol koccintottunk a napi teljesítményre, és átbeszéltük a másnapi tervet.

Képek a szokott módon a helyükön, a következő napi beszámoló itt található.