2014. január 7.

2013-as összegzés

Olyan gyorsan véget ért a tavalyi év, hogy ez a bejegyzés átcsúszott erre az idei évre, de ha már elkezdtem írni, akkor be is fejezem. Néhány szót szeretnék ejteni a tavalyi évemről, a túrák szempontjából.

Egy kis statisztika:

Összesen 501,4 kilométert tettem meg túráim során, 23 nap alatt, napi átlag 21,8 km-t. 15 teljesítménytúrán vettem részt, 6 napot szenteltem a Kéktúrának, ez alatt 136,5 km-t tettem meg, ezt mindet Zsuval közösen. Legrövidebb túrán megtett távom 7, leghosszabb pedig 42 km volt. A kép alatt folytatom az évértékelésemet.


Teljesítménytúrák:


Kedvenc teljesítménytúrám a Tökölő 16 volt, melyet Ságváron rendezett a Ságvárért egyesület. A döntésben a rendkívül változatos táj és a mindenre kiterjedő remek szervezés volt segítségemre. Virtuális dobogóm második, illetve harmadik helyére a Csiszta 30, és a Koppány 20 került. Előbbit azért szerettem meg ennyire, mert végre elkalauzolt olyan helyekre, amelyektől alig pár kilométerre lakom, és mégsem jártam még soha ott. Utóbbit pedig azért kedveltem, mert a szervezőknek sikerült a viszonylag rövid távba rengeteg természetes illetve ember alkotta látványosságot "belepakolniuk". Meg is vásároltuk a Koppány jelvényszerző túramozgalom igazolófüzetét, mely alapján még jobban bebarangolhatjuk a völgyet.

Kedvelt helyek:


Néhány - az év során érintett, - helyről szeretnék itt említést tenni, amelyek valamilyen módon hatással voltak rám:
  • Betyár barlang: a Tökölő (16) túrán jutottam el oda, a túra egyik ellenőrzőpontja volt, pihenésképpen tehettünk bent egy kis sétát/mászást.
  • Szajki-tavak: Sárvár - Sümeg Kéktúra szakasz egyik gyöngyszeme: kemping, strand; remek hely a kikapcsolódásra.
  • Egregyi Árpád-kori templom (Hévíz): Szintén Kéktúra, Sümeg - Keszthely szakasz; csodálattal tölt el, hogy elődeink már több, mint 700 éve mikre voltak képesek.
  • Mór: Vértes-beli Hamahama túra bázisa volt; a túránk nem a legjobban sikerült, de a városban sokat sétáltunk, megtetszett.
  • Sümegi vár: harmadik nekifutásra sikerült feljutnunk a csodásan felújított és rendben tartott építményhez; elsőt az időjárás, másodikat időhiány hiúsította meg.
  • Koppány-völgy: Mint fentebb már említettem, a rengeteg látnivaló miatt zártam szívembe a helyet.
  • Rezi vár: Kéktúra, Sümeg - Keszthely; meggyűlt a bajunk a feljutással: meleg idő, plusz rengeteg szúnyog kísért a kaptatón, de a vár és az onnan elénk táruló látvány mindenért kárpótolt bennünket.
  • Árpád-kilátó (Budapest): Év végi Kéktúránk egyik állomása; csodás kilátás nyílik a főváros irányába.
  • Kopár-puszta elhagyott temetője: saját - geoláda szerzésre irányuló, - túránk során jutottunk el oda. A Kopár-puszta már rég nem létezik, de az elhunyt rokonoknak állított síremlékek még sokáig feledhetetlenné teszik az egykori települést.



Az alábbi térképen a fent felsorolt helyeket szedtem össze:



Helyek nagyobb térképen való megjelenítése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése